這次來推薦的這首是很有意義的一首歌,乍聽旋律可能會覺得有點憂鬱,但事實上,這首歌的歌詞挺勵志的喔!

名為「勇敢」,歌詞中也要大家可以再勇敢一點。

勇敢為自己發聲、勇敢為自己站出來......這些都是很需要勇氣的事吧?不過真的如歌詞所說,或許大家都曾經被鄙視過,但是就算是曾經被鄙視,也要找到如何不讓自己再被鄙視的方法,除了自己有實力不受鄙視之外,更重要的就是──你必須說出來!

現代的社會不管各行各業都是需要行銷的,「說出來」便是一種能夠表達自己的方法。縱使你會絕世武功,但不用出來的話,誰知道你會呢?現在的社會已經不講求深藏不露了,多多表達自己、行銷自己,就像這首歌一樣,說出來吧!

 

老實說,我也在培養自己的膽量呢,就跟大家一起努力吧!

戰勝自己!

 

那,這首歌的MV其實也挺有趣的,有興趣的人可以去看看,但是,那樣的事......我還不敢嘗試啦!XDD

而且,我是舞痴喔!哈哈!(尷尬)

 

 

 

Sara Bareilles - Brave

http://www.youtube.com/watch?v=QUQsqBqxoR4

 

 

 

 

Sara Bareilles - Brave

 
 
You can be amazing
你可以變得很了不起
You can turn a phrase into a weapon or a drug
你可以將短語轉換成為一件武器或者一種藥物
You can be the outcast
你可會成為被棄之於不顧的
Or be the backlash of somebody’s lack of love
或者為了反擊而成為那個缺乏愛的人
Or you can start speaking up
又者,你可以試著開始說話
Nothing’s gonna hurt you the way that words do
沒有任何事情比語言還更傷人
And they settle ‘neath your skin
然後它們會如陽光般照耀且參透入你的皮膚
Kept on the inside and no sunlight
緊緊鎖在其中而不讓皮膚透光
Sometimes a shadow wins
當然,有時候影子會贏
But I wonder what would happen if you
但我卻在想會在你身上會發生什麼事情
 
Say what you wanna say
說出你所想要說的話吧
And let the words fall out
那些言語吐出來
Honestly I wanna see you be brave
說實話,我真的非常想要看見你勇敢一點
 
With what you want to say
與那些你想要說的話
And let the words fall out
將那些言語吐出來
Honestly I wanna see you be brave
說實話,我真的非常想要看見你勇敢一點
 
I just wanna see you
我就只是想要看見你
I just wanna see you
我就只是想要看見你
I just wanna see you
我就只是想要看見你
I wanna see you be brave
我就是想要看見你勇敢一點
 
I just wanna see you
我就只是想要看見你
I just wanna see you
我就只是想要看見你
I just wanna see you
我就只是想要看見你
I wanna see you be brave
我就是想要看見你勇敢一點
 
Everybody’s been there, everybody’s been stared down
大家都曾經在那裡待過,大家也曾被鄙視過
By the enemy
被那些敵人
Fallen for the fear and done some disappearing
因為陷入恐懼,而為此而短暫性失蹤、消失不見
Bow down to the mighty
對那些勇士們敬禮吧
Don’t run, stop holding your tongue
不要再逃跑了,停下來別再被你的嘴巴牽者走
Maybe there’s a way out of the cage where you live
在牢籠之外肯定會有一處是屬於你的
Maybe one of these days you can let the light in
或許度過這些日子你便又能再將光明帶進來
Show me how big your brave is
快對我展現出你的勇敢吧
 

Say what you wanna say
說出你所想要說的話吧
And let the words fall out
那些言語吐出來
Honestly I wanna see you be brave
說實話,我真的非常想要看見你勇敢一點
 
With what you want to say
與那些你想要說的話
And let the words fall out
將那些言語吐出來
Honestly I wanna see you be brave
說實話,我真的非常想要看見你勇敢一點
 
Innocence, your history of silence
曾經的天真無邪,是你沈默的歷史痕跡
Won’t do you any good
那並不會帶給你任何好處的
Did you think it would?
為何你會相信那些可能會是有益處的呢?
Let your words be anything but empty
天真只會讓你言之無物
Why don’t you tell them the truth?
為何你不告訴他們「事實」呢?
 

Say what you wanna say
說出你所想要說的話吧
And let the words fall out
那些言語吐出來
Honestly I wanna see you be brave
說實話,我真的非常想要看見你勇敢一點
 
With what you want to say
與那些你想要說的話
And let the words fall out
將那些言語吐出來
Honestly I wanna see you be brave
說實話,我真的非常想要看見你勇敢一點
 

I just wanna see you
我就只是想要看見你
I just wanna see you
我就只是想要看見你
I just wanna see you
我就只是想要看見你
I wanna see you be brave
我就是想要看見你勇敢一點
 
I just wanna see you
我就只是想要看見你
I just wanna see you
我就只是想要看見你
I just wanna see you
我就只是想要看見你
I wanna see you be brave
我就是想要看見你勇敢一點


I just wanna see you
我就只是想要看見你
I just wanna see you
我就只是想要看見你
I just wanna see you
我就只是想要看見你
I wanna see you be brave
我就是想要看見你勇敢一點
 
I just wanna see you
我就只是想要看見你
I just wanna see you
我就只是想要看見你
I just wanna see you
我就只是想要看見你
 
 
 
arrow
arrow
    全站熱搜

    泠淵 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()